Calatorind prin lume!

Mi-am dorit mereu sa colind lumea,  sa imi bucur ochii cu frumusetile peisajelor,  muzeelor si sa imi imbii papilele gustative cu noi arome, pe care nu le-am mai incercat niciodata. Asa ca anul acesta am decis sa fac ceva inedit. M-am hotarat sa vizitez trei locatii dragi mie. Le-am ales datorita locurilor magice si incarcate de istorie, dar si datorita felurilor traditionale de mancare pe care vreau sa le incerc. Asa ca am ales trei circuite ChristianTour.

Primul a fost Farmecul Umbriei adica Italia,  al doilea Iordania Experience si al treilea Japonia tara Soarelui Rasare. Circuite Christian Tour sunt tot timpul foarte bine organizate si poti pleca linistit in orice colt al lumii. Mi-am cumparat bilete catre cele trei destinatii direct online.  Bagajul il am tot timpul pregatit deoarece eu calatoresc foarte mult, deci tot ce mai aveam de făcu era să stabilesc rutele turistice. Am luat cu mine cateva haine, nu prea multe fiindca imi place sa imi cumpar haine direct din tarile pe care le vizitez.

Deci primul circuit a inceput cu Farmecul Umbriei. Prima zi a fost Roma:  cetatea eterna, cladita pe cele sapte coline, care pastreaza si astazi maretia si frumusetea unui Imperiu. Nu poti veni la Roma fara sa arunci un banut in Fontana di Trevi,  sa savurezi o inghetata cu zmeura si salvie care iti gadila papilele gustative si iti parfumeaza cerul gurii. De asemenea alaturi de ea te vei putea racori cu un pahar de Granitta rece.

Apoi una din delicatesele pe care le-am incercat a fost anghinarea prajita. E un preparat pe care daca l-ai incercat odata nu il vei mai putea uita. Columna lui Traian e un edificiu care arata razboaiele daco-romane, dar si portul si obiceiurile celor doua popoare.  A doua zi am mers la Vatican. Basilica San Pietro te impresioneaza prin frumusetea picturilor si statuetelor realizate in mare parte de Michelangelo Antonioni. Privind atent La Pieta simti durerea mamei pentru fiul mort pe cruce. Am parasit Vaticanul si a treia zi am ajuns in Perugia locul de bastina a sf. Francisc de Asissi. Perugia e renumita datorita bomboanelor de ciocolata Baci, care pot ascunde ravase de dragoste, dar si pentru delicioasele produse de patiserie.

Zilele urmatoare am vizitat Asissi,  Gubbio, Todi si Oriveto. Farmecul Umbriei este de nedescris,  frumusetea locurilor te duce cu gandul la viile care dau renumitul vin de Umbria,  la un panini cu salam traditional,  la branzeturile cu aroma de nuca si smochine alaturi de un pahar de vin alb. Un asfintit de soare ca in frumoasa Umbria nu mai gasesti nicaieri in lume.

Am parasit Italia pentru cel de-al doilea circuit Iordania Experience. Am zburat pana la Amman si de la aeroport am mers la hotel cu un microbuz. Ce m-a impresionat cel mai mult au fost covoarele. Pareau ca si cum nu ar mai fi calcat nimeni pe ele. Curios ca Iordania e o tara cu iesire la desert dar,  nu am vazut fir de praf pe covoare. Fostul Imperiu Persan are multe vestigii de explorat si o mancare pe masura. Doar ati citit 1001 de nopti in care sunt descrise siropurile de rodie,  dulciurile care mai de care mai imbietoare.

Nu poti vizita Iordania fara sa vezi Petra, orasul sapat in desert, care mai sta si acum in picioare.   Orasul de unde povestea spune ca Alladin a zburat cu covorul fermecat. Apoi o noapte in desert intr-o tabara de beduini e o experienta magica,  beduinii sunt renumiti pentru mancarea simpla, dar gustoasa pe care o prepara. Nu poti pleca din Iordania fara a vedea Marea Moarta. El-Maghtas e locul unde a fost botezat Iisus si locul de unde prorocul Ilie s-a ridicat la cer, deci doua evenimente crestine. Dupa atata drum e nevoie de un tabouleh care datorita ingredientelor iti potoleste arsita si de un ayran rece. Dar ce mi-a mers la suflet a fost mancarea beduinilor din desert Mensaf,  un preparat din carne de oaie,  orez si iaurt de capra.

Am parasit Iordania cu parere de rau, dar sper sa revin cat mai curand. Am ajuns la al treilea circuit Japonia – tara Soarelui Rasare. Japonia e o tara frumoasa cu o istorie bogata. Capitala este la Tokyo, unde ramai impresionat de frumusetea gradinilor imperiale. Poti vizita cel mai vechi templu budist, Senso-Ji, dar si celebra Tokyo Metropolitan Goverment, de unde poti admira privelistea intregului oras. Japonezii sunt renumiti pentru arta servirii ceaiului. Asa ca am luat cu asalt ceainariile care servesc ceai traditional. O ceasca de ceai bun face cat zece cafele. Aceasta bautura te bine dispune dar te si revigoreaza. Ceaiul de crizantema este celebru pentru proprietatile sale care ajuta organismul sa nu imbatraneasca. Apoi sushi este o alta delicatesa care trebuie incercata. Imagineaza-ti cum ar fi sa bei o ceasca de ceai in timp ce admiri frumusetea cascadelor Tegonno-taki.

Totul in Japonia este in echilibru,  natura – om. Kyoto un alt oras unde poti vizitaTemplul Apei Pure,  Templul Dragonului Ceresc,  doua temple vechi cu gradini frumoase.  Dar nu pleca fara sa vizitezi cartierul Gion,  cartierul geishelor. Ultima oprire am avut-o la Osaka de unde ne-am imbarcat spre casa. Cu toate ca Japonia pare o tara aspra si rece,  oamenii au reusit prin frumusetea gradinilor,  templelor,  a lacurilor artificiale create de ei sa ii dea o aura aparte. Daca vezi Japonia o data ceva din tine va vrea sa ramana acolo.

Am ajuns in sfarsit acasa,  cu toate ca am ostenit,  astept sa-mi trag sufletul si sa aleg alte circuite Christian Tour.

Acest articol a fost scris pentru prima proba din Spring SuperBlog 2018!